www.it-portal.ro - Informatii pentru profesionistii IT  
  Home | Preturi | Stiri | Articole | Anunturi | Linkuri | Directory | Site Map | Contact
24.11.2017              
Newsletter
Vreti sa primiti stirile zilnic? Abonati-va.
Abonare
     Dezabonare
 
Stiri Hot
15 Ian 2009
Dell intra in cursa pentru ultraportabile

29 Feb 2008
LCD de 28 de inchi la pretul unuia de 24

28 Feb 2008
Procesorul IBM cu 20 de nuclee

28 Feb 2008
Microsoft pregateste o versiune beta a Internet Explorer 8

27 Feb 2008
Modul DDR2 de 8 GB de la Hynix

27 Feb 2008
Lansare Windows Server 2008 in Romania

26 Feb 2008
Procesoare cu 6 nuclee la Intel

26 Feb 2008
Preturile memoriilor in crestere

29 Ian 2008
Ecranele OLED isi dubleaza durata de functionare

29 Ian 2008
Inca un pas pentru Windows 7

21 Ian 2008
Poze cu Radeon 3650 si 3690

18 Ian 2008
Laptopuri ieftine de la Gigabyte

17 Ian 2008
R680 vine mai devreme pe piata

16 Ian 2008
Cel mai subtire notebook din lume

15 Ian 2008
Windows Vista SP1 RC disponibil pentru download

14 Ian 2008
6 GPU intr-un computer = 2,1 Teraflopi

14 Ian 2008
Internetul a ajuns la 150 milioane de website-uri in 2007

11 Ian 2008
Monitor Dual Screen de la Samsung

10 Ian 2008
TV plasma Panasonic de 150 inch

9 Ian 2008
LG prezinta drive extern Blu-Ray si HD-DVD

 
Preturi
CPU
Memorii
Placi de baza
HDD
Placi video
Monitoare
 
Anunturi
Laptopuri
Sisteme
Componente
Software
Periferice
Elemente de retea
Servicii
 
  Articole
Linux - Hardware - Evenimente - Software


Tehnologia HyperThreading

Tehnologia HyperThreading™, pe scurt HT, este proprietatea intelectuala a firmei INTEL si a fost folosita intai pe procesoarele de server ale amintitei companii (Intel Pentium 4 XEON). Dupa cum este si evident, in aplicatiile dedicate serverelor si statiilor de lucru, este nevoie de multa putere de calcul, fapt ce a condus pe gigantul din Santa Clara sa gaseasca diferite procedee care sa aduca necesarul de putere de procesare. Pentru a intelege conceptul de HT este bine sa pornim de la inceputuri adica de la aparitia procesorului Pentium Pro. Acest CPU, foarte reusit din punct de vedere arhitectural la vremea sa, nu a prea prins la public, din cauza pretului sau extrem de piperat. Putea lucra si dual procesor, avea memoria cache L2 pe chip (lucrand la frecventa core-ului), dar poate cel mai important lucru pe care l-a adus a fost introducerea pipelining-ului adica executia imbunatatita a instructiunilor pentru a obtine maximul de performanta si a elimina timpii morti ai nucleului (prin rearanjarea codului sau prin scheduler instructiunile erau astfel aduse in unitatea de executie incat aceasta era mereu ocupata, deci era folosita tot timpul). Toate procesoarele care au urmat lui Pentium Pro, adica Pentium II, Pentium III si recentul Pentium 4, folosesc tehnica pipelining-ului. Un alt aspect ce trebuie avut in vedere este acela ca in servere si mainframe-uri se foloseste conceptul de Symmetric MultiProcessing sau SMP. Acesta consta in folosirea configuratiilor de 2, 4, 8, 16, sau chiar 32 procesoare pe un singur server. Desigur ca este nevoie si de software special care sa „stie“ calcul paralel pentru ca totul sa fie functionabil. Mai multe CPU ce lucreaza in paralel inseamna viteza crescuta la executia instructiunilor, mai ales daca ele sunt optimal inpartite intre procesoare. SMP are insa un dezavantaj major, acela fiind pretul destul de mare al hardware-ului (placi pe care sa fie instalate CPU, solutii de racire adecvate, chipuri pentru controlul magistralei comune, realizarea coerentei memoriei cache si nu in ultimul rand costul CPU-urilor in sine). De aceea, SPM e folosit doar in aplicatii profesionale. Si totusi.... Sunt multi oameni pe lumea asta impatimiti dupa performante (a se citi gameri) si care vor ca macar o mica parte din puterea de calcul existenta pe un server sa se afle in carcasa PC-ului de acasa. In consecinta, cand tehnologia de fabricatie a chip-urilor a permis-o, firmele producatoare de procesoare au adus pe desktop o parte din inovatiile dedicate calculatoarelor mari. Asa ca au inceput sa apara PC-uri cu dual CPU, dar cu toate astea pretul lor a ramas mare. Inginerii au salvat insa situatia si au venit cu o idee noua, aceea de a folosi timpii morti (in care CPU nu face nimic) pentru a prelucra un al doilea fir de instructiuni din componenta programului. Astfel ca in loc de un fir de executie, apar doua si, teoretic, viteza creste. In continuare, in discutarea conceptului de HyperThreading ne vom referi la procesorul IA-32 Intel P4.
Next >>


Hottest


Ubuntu 13.10 disponibil pentru download


LCD de 28 de inchi la pretul unuia de 24


Lansare Windows Server 2008 in Romania

      Publicitate

Cursuri Citrix


Spatiu disponibil.


     Curs valutar

USD 3.3845
EUR 4.2903
GBP 4.8141
 
Ultimele anunturi
 

Toate drepturile rezervate www.it-portal.ro - © 2004-2017


Poze haioase Stiri IT Conversii Metrice Matrimoniale CD si DVD cu Linux Metric conversions